آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست

ساخت وبلاگ

ویژگی های یک استحمام خوب چیست؟

این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو به آن پرداخته است.
این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو به آن پرداخته است.
یکی از راه های نظافت، پیشگیری از بیماریهای پوستی و رعایت بهداشت فردی را میتوان استحمام ذکر کرد که افراد با حمام، دوش آب گرم گرفتن و استفاده از مواد شوینده آن را رعایت می کنند.
حال این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به آن پرداخته است. به گفته وی استحمام دارای دو بخش شرایط فیزیکال استحمام و استفاده از شوینده های مناسب است.
«حرارت آب استحمام» به طور متوسط باید بین ۳۴ تا ۳۷ درجه باشد.این عضو هیات علمی دانشگاه با اعلام این مطلب در ادامه اظهار می کند: از آنجا که درجه حرارت بالای آب دارای خاصیت پاک کنندگی زیادی است و حتی قادر به از بین بردن مقادیر زیادی از چربی های طبیعی پوست است، بنابراین به پوست بدن صدمه زیادی وارد می کند. همچنین باید توجه داشت استفاده از پاک کننده هایی که باعث می شوند یک لایه از پوست برداشته شوند برای تمام پوستها مضر شناخته شده اند.
این پزشک متخصص عنوان می کند: بهتر است افراد برای از بین بردن چربی های بیش از حد پوست خود از نسوج و شبکه های توری شکل که خود باعث حجم زیاد کف می شوند، استفاده کنند و از کیسه های زبر و خشن که به صورت مکانیکی در هر جلسه از استحمام باعث برداشته شدن لایه های پوست می شود، به طور جدی خودداری شود.

کیسه کشی، ممنوع!
برای این که ترکیبات اضافی از روی پوست برداشته شوند، احتیاج به استحمام است. دکتر بلیغی با بیان این موضوع، آلودگیهای روی پوست را مشتمل بر عوامل گرد و غبار ناشی از هوا، تعریق بدن، ترشحات چرب غدد چربی پوست، لوازم آرایشی و بهداشتی و سلولهای مرده ای که در سطح پوست تجمع می کنند، می داند که به شکل کثیفی یا چرک روی پوست ظاهر می شوند بنابراین برای از بین بردن این آلودگی ها، نیاز به استحمامی است که هیچ صدمه ای به پوست وارد نشود که این کار را میتوان با شستشوی ملایم پوست، حتی بدون استفاده از کیسه، لیف و… با استفاده از شوینده های مناسب انجام داد؛ چرا که با شستشوی بیش از حد لایه های طبیعی چربی پوست نیز از بین خواهند رفت.
وی می افزاید: افرادی که دارای پوست خشک هستند، هیچگاه نباید از روشهای ساینده (کیسه و لیف) استفاده کنند، چراکه این امر باعث تحریک بیش از حد پوست بدن می شود و به دلیل نازکی پوست آنها، صدمات زیانباری به پوست آنها وارد خواهد آمد و تنها افرادی، حق استفاده از لیف (نرم) را دارند که دارای پوستهای چرب و ضخیم هستند. این متخصص پوست با اشاره به این که افراد دارای اگزمای سرشتی (عطسه، آبریزش در فصل بهار، اگزمای پوست) نیز نباید از کیسه، لیف و شوینده های قوی استفاده کنند، تحریک شدید پوست آنها را بخصوص در فصل زمستان، از دلایل مهم این منع ذکر می کند.

نوبت استحمام بعدی
این مساله که نوبت استحمام بعدی کی وچه وقت باید باشد طبق گفته دکتر بلیغی، بستگی به نوع پوست دارد، به گفته وی، آنهایی که دارای پوستهای چرب هستند میتوانند هر روز استحمام کنند که در این حین استفاده از شوینده های ملایم در اولویت است.
وی میگوید: افراد با پوستهای خشک نیز می توانند استحمام روزانه داشته باشند، ولی آنها باید علاوه بر مصرف شوینده های ملایم، بلافاصله پس از حمام، نسبت به خشک کردن پوست بدن خود به شکل قرار دادن حوله روی پوست و برداشتن آن اقدام کنند و از خشک کردن پوست با حرکات رفت و برگشت حوله پرهیز کنند و پس از این اقدام مصرف نرم کننده مناسب را از یاد نبرند.

صابون مناسب
صابون از نمکهای سدیم اسیدهای چرب تشکیل شده است که این ذرات ریز دارای دوقطب هستند که یک طرف آن غیرقطبی و انتهای دیگر قطبی و دارای بار الکتریکی است و به دلیل این خاصیت، سر غیرقطبی صابون در مواجهه با چربیها به آنها چسبیده و قسمت قطبی آن در آب حل میشود و باعث تمیز شدن چربیها می شود.
به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه، از آنجایی که ph پوست بدن بین ۴ تا ۶ است در مقایسه با صابونهای معمولی که دارای ۱۰-۹ ph هستند، حساس بوده و صدمه میبیند. به همین دلیل کسانی که دارای پوستهای چرب هستند، توان تحمل این صابونها را خواهند داشت. ولی افرادی که دارای پوست خشک هستند قادر به تحمل مصرف این صابونها نخواهند بود و باید از صابونهای ملایم و گلیسیرینه استفاده کنند.
دکتر بلیغی در پایان اظهار میکند: بهتر است افراد در استحمام، جانب تعادل را رعایت کنند و زمان و مدت آن را بالا نبرند، چرا که در این هنگام لایه شاخی سطح پوست (کراتینی) به علت آب دوست بودنش، در این فضا آب زیادی را به خود جذب می کند و باعث جمع شدن و سفید شدن پوست کف دست و پاها میشود.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : ویژگی های یک استحمام خوب چیست؟ , نویسنده : محمد hallywood بازدید : 335 تاريخ : پنجشنبه 22 تير 1391 ساعت: 9:51

چطور ابروی تاتو شده مثل ابرویی طبیعی دیده شود!؟

در اکثر مواقع در صورتی که قبلا ابرویی مناسب داشته و تنها به دلایلی مثل پر رنگ تر شدن ابرو یا مدل دادن آن دوست داشته ایم آن را تاتو کنیم ، پس از مدتی احساس مصنوعی بودن چهره سبب پشیمانی ما خواهد شد... در اکثر مواقع در صورتی که قبلا ابرویی مناسب داشته و تنها به دلایلی مثل پررنگ تر شدن ابرو یا تغیییرمدل ابرویتان ، دوست داشتید آن را تاتو کنید اما پس از مدتی احساس مصنوعی بودن چهره و یا خسته شدن از یکنواختی مدل باعث شده دست به پاک کردن قسمتهایی از ابرو و دوباره تاتو کردن بزنید که این علاوه بر صرف وقت و هزینه ممکن است همچنان رضایتتان را جلب نکرده باشد .
با این وجود به جز راههای درمان پزشکی مثل لیزرکردن و امثال آن که آن هم ممکن است نتیجه ی مطلوب را نداشته باشد ، تنها راهی که باقی می ماند آرایش و میک آپ کردن ابروی تاتو شده توسط خود ابروست به طوری که شما می توانید بر طبق آنچه که در زیر گفته خواهد شد عمل کرده و ابرویی طبیعی اما پررنگ و مرتب و زیبا داشته باشید:
قدم اول:
هنگام تاتو فقط جاهای خالی را پر کنید نه بیشتر!چیزی که مهم است و در طبیعی تر به نظر رسیدن ابروی تاتو شده کمک می کند در هنگام تاتو و موقع انجام آنست و آن اینکه از آرایشگرتان که می خواهد این کار را برایتان انجام دهد بخواهید حتی الامکان و تا جایی که می شود تاتو را بر روی فرم خود ابرو و در بین موهای ابرو، جایی که خالی است انجام دهد و خیلی خارج از محدوده ی ابرو، پایین و بالای آن را بی جهت پر نکند تا شما همیشه بتوانید به دلخواه، ابرویتان را نازک یا پهن تر کنید و تنها به آن فرم داده و ابرویی پر رنگ تر از قبل داشته باشید.
قدم دوم:
موهای ابرو را مماس و نزدیک به تاتو کوتاه نکنید و یا روی آن را تیغ نزنید!
موهای ابرویتان را به سمت بالا شانه کرده و نوک تاج آن را خیلی کم قیچی کرده، صاف کنید .بقیه ی قسمتهای ابرو را به سمت پایین شانه زده و کمی از نوک آنها را نیز بزنید .
می تواند با یک تاتوی درست و رنگی مناسب به شکل ابرویی پر رنگ، با فرمی زیبا و طبیعی در آید
قدم سوم:
رنگ تاتو همرنگ یا نزدیک به رنگ ابرو انتخاب شود!
بهترین رنگی که برای اکثر ابروها ازابروی مشکی تا قهوه ای پیشنهاد می شود رنگ تاتوی قهوه ای سوخته بدون قرمزی است که بر روی هر رنگ ابرویی، خود را نزدیک به آن نشان خواهد داد و نیز با هر رنگی که بر روی ابروها بعد از تاتو گذاشته می شود هماهنگ خواهد بود.
مثلا اگر ابرویی قبل از تاتو به این فرم و رنگ بوده است:

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : چطور ابروی تاتو شده مثل ابرویی طبیعی دیده شود!؟ , نویسنده : محمد hallywood بازدید : 446 تاريخ : پنجشنبه 22 تير 1391 ساعت: 9:48

چطور با استفاده از مواد گیاهی ph پوست را ثابت نگه داریم؟
اگر روزانه عادت کنید که هر بار بعد از شستن صورت، محلول فوق را با پنبه به صورت بمالید، با این روش شما حالت طبیعی و اسیدی پوست صورت خود را باز یافته و بدون شک پوستی شفاف و تصفیه از لکه ها و نا صافی ها خواهید داشت...
طبق تحقیقات جدید، پوست و مو دارای یک اسید سطحی هستند که سبب حفاظت آنها در مقابل بیماری ها و به خصوص باکتری ها ی مضر می گردد.برای هر چه زیباتر کردن پوست و و باید به عنوان یک اصل پذیرفت که این اسید بعد از شستن، بتواند روی پوست حالت موازنه را برقرار کند و برای دستیابی به این منظور با تشخیص محلولهای اسیدی که درمنزل قابل دسترسی است، همیشه ph پوست را بین 2 و 4
تا 5 و 6
ثابت نگه داشت.
محلول اسیدی برای ثابت نگه داشتن ph پوست وطراوت بخشیدن آن:
سرکه سیب یا سرکه سفید تقطیر شده :
یک قسمت
آب مقطر یا آب جوشیده ی سرد شده :
8 قسمت
1- اگرروزانه عادت کنید که هر بار بعد از شستن صورت محلول فوق را با پنبه به صورت بمالید، با این روش شما حالت طبیعی و اسیدی پوست صورت خود را باز یافته و بدون شک پوست شما شفاف و تصفیه از لکه ها و نا صافی ها
می شود.
2- راه دیگر برای حفظ ph پوست صورت
(اسیدی) استفاده از ماست ترش و سایر ترشی های گیاهی مثل آبلیمو و...
می باشد مشروط بر اینکه رقیق بوده
که بهتر است برای این کار از آبلیموی تازه یا آب نارنج
که تا سه برابر رقیق شده است
استفاده نمود.
3- شستن وپاک کردن صورت با شیر مانده و ترش شده
بسیار موثر است.
تذکر 1:
لیمو شیرین، انگور،کاهو، لیموعمانی و سیب نیز خاصیت اسیدی دارند و می توانند به پوست اسید لازم را برسانند.
تذکر2:
در استفاده از لیمو عمانی باید پوست خیلی چربی
داشته باشید ولی در موارد دیگر می توان از آب میوه استفاده کرد.
تذکر3:
اگر پوست شما حساس بوده و با مایعات ترش تحریک می شود می توانید آنها را با کمی عسل مخلوط کنید و به عنوان ماسک زیبایی
از آن استفاده نمایید و پس از یک ربع ساعت، پوست را با آب گرم بشویید.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : چطور با استفاده از مواد گیاهی ph پوست را ثابت نگه داریم؟ , نویسنده : محمد hallywood بازدید : 387 تاريخ : پنجشنبه 22 تير 1391 ساعت: 9:45

راهنمای پاك كردن ریمل

ریمل هایی كه پایه اصلی آنها روغن است به دلیل آنكه به سختی پاك می شوند، موجب افزایش ریزش مژه ها و چسبندگی آنها می شوند. برای پاك كردن انواع ریمل ها...
ریمل هایی كه پایه اصلی آنها روغن است به دلیل آنكه به سختی پاك می شوند، موجب افزایش ریزش مژه ها و چسبندگی آنها می شوند. برای پاك كردن انواع ریمل های پودری و مایع می توانید از آب استفاده كنید اما برای پاك كردن ریمل های روغنی كه اصطلاحا <واترپروف> نامیده می شوند باید از محلول آب و صابون استفاده كرد. ریمل های ضدآب<واترپروف> بیشتر به سلامت مژه ها آسیب می رسانند و باعث ریزش آنها می شوند، به علاوه سختی پاك كردن از این گونه ریمل ها از دیگر مشكلات آنها است كه به مژه ها آسیب می رساند.
گروهی از متخصصان پوست اعتقاد دارند برای پاك كردن این ریمل ها اصلا نباید از آب استفاده كرد زیرا ریزش مژه ها را افزایش می دهد و به دلیل آنكه مژه ها رشد كافی ندارند، در صورت ریزش دیرتر ترمیم می شوند. حتما خود را عادت دهید بعد از استفاده از ریمل ها آنها را پاك كنید و حتی الامكان سعی كنید با ریمل نخوابید، زیرا تمام فولیكول های مژه كه روی پلك قرار دارند، مسدود شده و احتمال ریزش آنها هنگام شست وشو بیشتر می شود.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : راهنمای پاك كردن ریمل, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 332 تاريخ : شنبه 17 تير 1391 ساعت: 10:01

ماسك تميزكننده ليمو

عصاره ليمو، يك تميزكننده موثر و سفت‌كننده پوست است و براي پوست‌هاي خشك، بسيار مفيد است و محوكننده چين و چروك صورت است...
آب یك عدد لیمو ترش را به یك فنجان دوغ اضافه می‌كنیم، آنها را با هم مخلوط كرده و روی پوست می‌مالیم، پس از 20 دقیقه وقتی كه پوست خشك شد، صورت را با آب خنك می‌شوییم.
گفتنی است؛ عصاره لیمو، یك تمیزكننده موثر و سفت‌كننده پوست است و برای پوست‌های خشك، بسیار مفید است و محوكننده چین و چروك صورت است...
یك ماسك دیگر كه با استفاده از لیموترش می‌توانید، تهیه كنید این است كه یك عدد لیموی شسته و پوست نكنده و نصف پرتقال شسته و پوست نكنده را با هم در مخلوط كن مخلوط كنید، یك فنجان كوچك ماست هم به آن اضافه كرده و روی صورت بمالید، سپس اجازه دهید تا خشك شود، پس از 20 دقیقه پوست را با آب سرد و خنك بشویید

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : ماسك تميزكننده ليمو, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 293 تاريخ : شنبه 17 تير 1391 ساعت: 9:57

توصیه‌های بهداشتی به آنها که می‌خواهند گوشواره بیندازند

این روزها مد شده که برخی خانم‌ها، به جای یک گوشواره، چند گوشواره می‌اندازند و طبیعتا چند سوراخ در گوش‌شان ایجاد می‌کنند. شاید از نظر بعضی‌ها این مدل زیباتر یا امروزی‌تر باشد ولی پزشکان نظر دیگری دارند...
این روزها مد شده که برخی خانم‌ها، به جای یک گوشواره، چند گوشواره می‌اندازند و طبیعتا چند سوراخ در گوش‌شان ایجاد می‌کنند. شاید از نظر بعضی‌ها این مدل سوراخ‌کردن گوش زیباتر یا امروزی‌تر باشد ولی پزشکان نظر دیگری دارند...
متخصصان پوست و مو هشدار می‌دهند که سوارخ‌کردن لاله گوش خطرناک است و بهترین مکان برای سوراخ کردن گوش همان نرمه گوش است. اگر شما دوست دارید گوش خودتان و یا دختر کوچولویتان را سوراخ کنید و بتوانید چند تا گوشواره زیبا به گوشتان بیاویزید، توصیه‌های ما را پیش از سوراخ‌کردن گوشتان بخوانید.
فقط نرمه گوش را سوراخ کنید
نرمه گوش که همان قسمت پایینی گوش‌ است، جایی است که برای سوراخ‌کردن نشانه می‌رود تا لحظاتی بعد یک جفت گوشواره طلا در آن برق بزند. این ناحیه یکی از بهترین نواحی بدن برای آویزان‌کردن آویز و گوشواره است. در این میان بسیاری از مادران که صاحب یک دختر کوچولو می‌شوند وقتی کودک کمی بزرگ‌تر می‌شود به فکر می‌افتند که گوش کودک را سوراخ کنند. در کشور ما، مرسوم است که این کار در سنین کودکی انجام شود. پیش از این وسایل مدرن امروزی وجود نداشت و با استفاده از نخ و سوزن، گوش دختربچه خانواده را سوراخ می‌کردند.

پیش از سوراخ کردن گوش بخوانید
این روزها مادران کمتر گوش دختربچه‌شان را در خانه سوراخ می‌کنند. ولی به هر حال، برای سوراخ‌کردن گوش کودکان بهتر است مراکز درمانی مجاز را که از استریل بودن وسایل و تجهیزات آن مطمئن هستید، انتخاب کنید زیرا امکان انتقال هپاتیت، ایدز و کزاز با وسایل آلوده وجود دارد. نکته دیگری که نباید فراموش کنید، این است که پیش از سوراخ‌کردن گوش کودکتان، او را حتما نزد پزشک ببرید و از او راهنمایی‌های لازم را بگیرید. سوراخ‌کردن گوش در شرایط استریل در مجموع عملی‌ کم‌خطر است اما در مورد بعضی از افراد که مستعد عفونت هستند؛ مانند بیماران دیابتی یا افرادی که کورتون مصرف می‌کنند یا افرادی که بیماری‌هایی دارند که خونشان به راحتی منعقد نمی‌شود و احتمال خون‌ریزی در آنها بالا است یا افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند، ممکن است این مساله دردسرساز شود و بهتر است پزشک در این موارد نظارت دقیق داشته باشد.
توصیه‌های ایمنی برای سوراخ کردن گوش
سوراخ كردن گوش یكی از كارهای بسیار رایج و معمول بین خانم‌هاست. البته این كار از زمان‌های قدیم رایج بوده است، منتها با روش‌های سنتی. این روزها، وسایل انجام دادن این كار پیشرفته‌تر شده است و چند دقیقه هم بیشتر طول نمی‌كشد؛ برخی افراد هم از این امكان استفاده و چند سوراخ در گوش خود ایجاد می‌كنند تا تمام گوشواره‌های مورد علاقه خود را همزمان در گوش داشته باشند!
البته اگر مراقبت‌های لازم بعد از این عمل ساده را درست انجام ندهید؛ چند گوشواره كه هیچ، حتی یك گوشواره را هم نمی‌توانید در گوش خود نگه دارید؛ پس تا وقتی که زخم گوش‌هایتان كاملا خوب نشده است، به این موارد توجه کافی داشته باشید:
1 اگر قصد دارید گوشواره‌ای غیر از جنس طلا به گوش‌تان بیندازید، حتما با فردی كه گوش‌تان را سوراخ می‌كند مشورت كنید و از درستی انتخاب گوشواره خود مطمئن شوید.
2 اگر پوست حساسی دارید، احتمالا تنها گزینه مناسب برای شما گوشواره‌ای از جنس طلا یا نقره مرغوب است. یادتان باشد که قبل از لمس کردن گوش‌هایتان دست خود را بشویید. این كار احتمال عفونت و گسترش آلودگی را كاهش می‌دهد.
3 گوشواره‌هایتان را باید روزی دو بار (یك بار صبح و یك بار شب) تمیز كنید.
4 برای تمیز كردن اطراف سوراخ گوش نیز از محلول ضدعفونی‌كننده مخصوص گوش استفاده كنید. محلول را روی تكه پنبه‌ای بمالید و ناحیه بین گوش و گوشواره را تمیز كنید.
5 چند بار در روز، گوشواره را در گوشتان بچرخانید؛ این كار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش می‌شود.
6گوشواره را تا زمان مشخصی در گوش نگه دارید. شما باید حداقل بین 4 تا 6 هفته بعد از عمل سوراخ كردن گوش از گوشواره استفاده كنید، وگرنه زخم تازه جوش می‌خورد و سوراخ ناپدید می‌شود!
7 اگر بعد از گذشت یك روز از سوراخ كردن گوشتان قرمزی و تورم یا درد مشاهده كردید، با احتمال اینکه علایم عفونت است، به پزشك عمومی مراجعه كنید.
8 یادتان باشد که در مدت ترمیم گوش از هیچ نوع افشانه مخصوص مو یا خوشبوكننده و ادكلن استفاده نكنید. در ضمن، تا قبل از درمان محل، با گوشواره‌هایتان بازی نكنید و آن را نكشید تا باعث پشیمانی نشود!
راهنمای انتخاب گوشواره مناسب
ما اکثرا فکر می‌کنیم در انتخاب جواهر فقط مدل آن مهم است و چیزی را که در نگاه اول خوش‌مان بیاید می‌خریم و می‌پوشیم؛ غافل از اینکه یک انتخاب غلط می‌تواند چهره و ظاهر ما را نامتناسب نشان دهد. در مورد گوشواره هم شکل و ترکیب صورت، اندازه گردن و وجود چین‌های روی گردن که بر اثر سن یا افزایش وزن وجود دارد بسیار مهم است. برخی نکات مهم برای انتخاب گوشواره مناسب از این قرار است:
1اگر صورتی کشیده دارید می‌توانید از گوشواره‌های چلچراغی و حلقه‌های بزرگی که آویز دارند استفاده کنید همچنین گوشواره‌های دکمه‌ای یا میخی را نیز می‌توانید بپوشید.
2 گوشواره‌های گرد و آویز صورت را چاق‌تر و چین‌های روی گردن را بیشتر نشان می‌دهند پس اگر صورتی گرد و چاق دارید از مدل‌های بزرگ و گرد بپرهیزید.
3 اگر صورتی گرد با چین‌ها و غبغب آویزان دارید از مدل‌های گوشواره دگمه‌ای یا حلقه‌ای کوچک دوری کنید.
4 اگر گردن کوتاهی دارید از مدل‌ گوشواره‌های آویز بلند هرگز انتخاب نکنید چون گردن شما را کوتاهتر نشان می‌دهد.
5 گوشواره‌های حلقه‌ای ساده به اندازه متوسط برای هر شخص مناسب است.
6 اگر می‌خواهید در موقعیتی جدی و تخصصی باشید هرگز گوشواره‌های بزرگ و شلوغ را بر گوشتان آویزان نکنید. بهتر است به جای گوشواره، از گردنبند، دستبند یا سنجاق سینه استفاده کنید.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : توصیه‌های بهداشتی به آنها که می‌خواهند گوشواره بیندازند, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 362 تاريخ : شنبه 17 تير 1391 ساعت: 9:55

آموزش دو مدل موی هالیوودی

داشتن ظاهری شیک و جذاب رویای هر خانمی می‌باشد به خصوص وقتی که ظاهر شما شبیه یک چهره سینمایی یا یک ستاره باشد.
داشتن ظاهری شیک و جذاب رویای هر خانمی می‌باشد به خصوص وقتی که این ظاهر شبیه یک چهره سینمایی یا یک ستاره باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم یکی از مدلهای مویی که بیشتر ستاره‌ها حتما یک بار آن را امتحان کرده اند و در عین حال مدل ساده و زیبایی است را به شما آموزش دهیم. این مدل مو بسیار ساده است و خود شما هم از پس آن بر می‌آیید و احتیاجی به آرایشگاه رفتن نخواهید داشت.

این مدل موی ساده و شیک را بیونسه و کیت بکسیل برای مراسم رد کارپت استفاده کرده اند که ما در زیر نحوه درست کردن هر یک از این مدل موها را به شما آموزش می‌دهیم.



این دو مدل مو توسط این وسایل درست می‌شود که شما می‌توانید آنها را از مراکز فروش لوازم آرایشی تهیه کنید. با این وسایل می‌توانید حجم زیادی به موهای خود بدهید بدون این که موهای خود را پوش دهید.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : آموزش دو مدل موی هالیوودی , نویسنده : محمد hallywood بازدید : 1296 تاريخ : شنبه 17 تير 1391 ساعت: 9:52

چند مدل موی زیبا مخصوص دختر بچه ها(تصویری)!

برای دختر کوچولوهای خوشکل با موهایی کوتاه ، متوسط و بلند چند مدل مو در نظر گرفته ایم که در زیباتر کردن این گلهای زیبا به شما کمک می کند...
برای دختر کوچولوهای زیبا با موهایی چه کوتاه چه متوسط یا بلند چند مدل موی ساده ، در عین حال زیبا در نظر گرفته ایم که شما را در زیبا تر کردن این گلهای زندگی کمک خواهد کرد:


مدل اول:
پیچش موهای بلند خرگوشی و در مرکز سر به هم وصل کردن:




مدل دوم :
بافت موهای بلند خرگوشی در دو قسمت سر از جلو و وصل به موهای بافته شده در پشت سر به صورت حلقه :



مدل سوم :
فرق زیکزاک و پیچش چند قسمتی موهای بلند :


مدل چهارم :
تقسیم موها به دو قسمت با فرق از وسط و با تقسیمهای هم اندازه بوسیله ی کش وصل به ادامه ی موهای پایین :

مدل پنجم :
تقسیم موها به قسمتهای مساوی و بستن آنها با کش و وصل انتهای موها به یکدیگر:

مدل ششم :
برای موهای کوتاه و کم، تقسیم به شکل ترمه ای و برگ :


« به امانت های زیبای خدا مهربانی بیاموزیم »

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : چند مدل موی زیبا مخصوص دختر بچه ها(تصویری)! , نویسنده : محمد hallywood بازدید : 637 تاريخ : شنبه 17 تير 1391 ساعت: 9:49

هماهنگ کردن و فرم دادن لبها با آرایش

لبهای نامساوی را نیز میتوان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود. برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها میتوان از روش زیر استفاده کرد...
1-هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایینتر از خط معمولی لب میکشیم و آن را با رژ لب پر میکنیم. همچنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بملید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.
2 - وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میکشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.
3 - هنگامی که لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میکنیم و داخل خط را با رژ لب پر میکنیم که لبها پرتر به نظر آیند.
4 - برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است.
5 - دهان و لبهای کوچک را میتوان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.
6 - در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.
7 - لبهای نامساوی را نیز میتوان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود. برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها میتوان از روش زیر استفاده کرد:انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید و لبهایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بکشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لبهایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندانهایتان جلوگیری میکند.
منبع:مجله اینترنتی زن روز

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : هماهنگ کردن و فرم دادن لبها با آرایش, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 394 تاريخ : سه شنبه 13 تير 1391 ساعت: 9:39

جادوی خیار برای پوست

گزافه‌گویی نیست اگر خیار را به عنوان یک عصای جادویی برای درمان انواع مشکلات پوستی معرفی کرد. پوست، علاوه بر زیبایی از ورود هرگونه آسیبی به اعضای داخلی و خارجی بدن محافظت می کند. حدود 90درصد از وزن خیار را آب تشکیل می دهد و به این خاطر به عنوان یک خنک کننده به کار می رود.
جادوی خیار برای پوست
خیار برای چشم
خیار به کاهش تورم دور چشم و نیز حلقه‌های تیره زیر چشم کمک می‌کند و در اکثر نقاط دنیا مردم از این نوع درمان به صورت وسیعی استفاده می کنند. شما می توانید از خیار به عنوان یک دستمال بسیار شگفت انگیز و طبیعی برای رفع ‌‌پف‌کردگی دور چشم‌ها و خستگی آنها همراه با آرامش کامل استفاده کنید.این دستمال های طبیعی پس از یک روز سخت کاری واقعا معجزه می‌کنند.
خیار برای پوست
اگر پوستی شاداب می‌خواهید، خیار راه حل شماست. چون خیار و پوست سطح یکسانی از هیدروژن را تقسیم می‌کنند، پوشش کل نواحی تحت درمان برای خیار راحت تر است و به این ترتیب پوست شما نرم و لطیف تر از هر زمانی می‌شود و به آرامش می‌رسید.از آب خیار نیز می توانید برای بهبود پوستتان استفاده کنید.
به خاطر اثرات خنک کننده خیار، می‌توان از آن به عنوان عصای جادویی برای درمان تمام مشکلات پوستی استفاده کرد و به‌‌‌ خاطرخاصیت پاک کننده اش پوست را بسیار نرم و لطیف می کند.
برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:
5-4 عدد برگ نعنا را خرد کنید.
خیار را پوست کنده و تخم‌های آنرا خارج کنید.
برگ‌های نعنا را به خیار اضافه کنید.
سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید.
این ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.
منبع : jamejamonline.ir

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : جادوی خیار برای پوست, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 318 تاريخ : سه شنبه 13 تير 1391 ساعت: 9:37

ناخن های نشکن داشته باشید

ناخن زیبایی دست خانم هاست. زیبایی که نگهداری آن حداقل برای خانم های ایرانی با این حجم کار و هوای آلوده بسیار دشوار است.
برای همین خانم های بسیاری هستند که از شکنندگی ناخن های خود حتی آنها که خیلی کوتاه هستند در عذابند و البته گناه آن را هم می توان به گردن کمبود ویتامین و نبود کلسیم گذاشت، اما اگر شما دارای ناخن های خیلی حساس و شکننده هستید در هفته دو بار روی ناخن های خود «ید سفید» بمالید، ناخن های شما محکم و زیبا خواهند شد.

داشتن ناخن های زیبا همانند پوست سالم و صاف همواره یکی از مسائل مورد توجه خانم ها بوده است. مسئله ای که با رعایت موارد بسیار جزیی قابل حل خواهد بود ولی اغلب خانم ها ترجیح می دهند با پرداخت هزینه در سالن های آرایش به آن دست پیدا کنند. رسیدگی صحیح به ناخن مهمترین اصل در داشتن ناخن های صاف و صیقلی است. ناخن هایتان را هر چند روز یک بار بازرسی کنید تا اگر علامت غیرعادی و خاصی روی آن پدید آمد هرچه سریع تر آن را رفع کنید. همانطور که درد، علامت بروز بیماری خاص در بدن است از فرم خارج شدن و کم رنگ شدن ناخن ها نیز نشانه بیماری و عارضه ویژه ای است. بروز لکه های سفیدرنگ روی صفحه ناخن (ماتریکس) به علت کمبود مواد معدنی به ویژه روی بوده یا احتمالاً در اثر ضربه به وجود می آید. ناخنی که ماتریکس آن شیاردار باشد و یا خطوط سفید عمودی روی آن پدید آمده باشد خبر از روماتیسم یا بیماری کلیوی می دهد. وجود حفره روی ناخن علامت اگزما است. شکنندگی ناخن ها حکایت از کمبود کلسیم، آهن، ویتامین A، C و B۶ دارد. کبود شدن ماتریکس ناخن اگر از کار زیاد با مواد شوینده و ضدعفونی کننده نباشد به دلیل بیماری های کلیوی اتفاق می افتد. داشتن ناخن سفید هم در برخی موارد به دلیل اختلالات کبدی است. گرچه موارد فوق همگی به دلیل بیماری های داخلی در بدن بروز می کند ولی در بسیاری موارد عدم مراقبت صحیح و بی احتیاطی حین کار موجب عفونت و شکاف و کج و معوج شدن سطح ناخن ها می شود. لذا ناخن هایتان را همیشه خشک و تمیز نگهدارید. بیش از یک بار در هفته از لاک پاک کن استفاده نکنید. استفاده زیاد از آستون باعث خشک شدن و شکننده شدن ناخن ها می شود. هنگام شست وشوی ظروف و مخصوصاً خانه تکانی از دستکش استفاده کنید. از ناخن هایتان به عنوان سمباده کار نکشید. خوردن میوه و سبزی در طول روز را فراموش نکنید. عادت جویدن ناخن را ترک کنید.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : ناخن های نشکن داشته باشید, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 315 تاريخ : سه شنبه 13 تير 1391 ساعت: 9:34

درمان چين و چروك صورت با لبنيات

خوردن روزانه حداقل دو نوع لبنيات ( شير و ماست ) در پيشگيرى از بروز چين و چروك پوست به ويژه در سنين بالا مؤثر است.
دكتر «كاظم احمدى» متخصص تغذيه گفت: مطالعات نشان داده است پروتئين، كلسيم و ويتامين B12 موجود در لبنيات نقش مهمى در پيشگيرى از بروز عوارض پوستى همچون خشكى، شكنندگى و اگزما دارند.
وى افزود: به همين دليل افرادى كه در اثر افزايش سن در معرض پيرى پوست قرار دارند مى توانند با مصرف يك ليوان ماست به همراه دو ليوان شير در روز ضمن تأمين منابع مورد نياز مذكور به استحكام بافت استخوانى خود نيز كمك كنند.
دكتر احمدى با بيان اينكه مصرف سبزيجات همراه با فراورده لبنى همچون ماست به جذب مواد مغذى آن كمك مى كند تصريح كرد : مصرف جوانه گندم، آويشن، شويد و ميوه هاى تازه به همراه فراورده هاى لبنى مانند ماست جذب كلسيم، ويتامين B12 و عناصرى همچون آهن را به دو برابر افزايش مى دهد.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : درمان چين و چروك صورت با لبنيات, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 427 تاريخ : جمعه 9 تير 1391 ساعت: 16:30

پوست و موهای زیبا داشته باشید
با داشتن اطلاعات بیشتر در مورد انواع پوست و مو و محصولات متنوع جهت نگهداری آنها در فروشگاه ها ، قطعاّ می توانید تصمیمات بهتری برای مراقبت از موی خود خصوصاّ در ماه های گرم تابستان اتخاذ کنید.

پوست و موهای زیبا داشته باشیددکتر سوزان ایوانس متخصص مشهور پوست و مو با طرح سؤالاتی پیرامون موضوعات رفتار با پوست و مو و ارائه نظریاتی در باره ی آن چند توصیه سودمند برای مراقبت بهتر از انواع پوست و مو ارائه داده است،که در ذیل به آنها اشاره میکنیم:

موارد زیر چند پیشنهاد اساسی است که من به بیمارانم می دهم تا بتوانند موهایشان را در فصل تابستان براق و زیبا نگه دارند.
1- اجازه بدهید چربی طبیعی موهایتان مدت بیشتری در آنها بماند

بنابراین بهتر است فقط دو بار در هفته آنها را با شامپو بشویید، زیرا مواد پاک کننده موجود در شامپو می تواند رطوبت طبیعی موهایتان را از بین برده و موجب خشک و شکننده شدن آنها بشود. همچنین فقط از یک نوع حالت دهنده استفاده کنید.
2- بهتر است موهایتان را با آب سرد بشویید

با حوله و در هوای طبیعی خشک کنید. اگر برای خشک کردن موهایتان دائما از یک منبع گرمایی ( مثل سشوار ) استفاده کنید به مرور حالت ظاهری موهایتان آسیب خواهد دید.
3- پوست سرتان را فراموش نکنید
برای نواحی بدون پوشش پوست سرتان از کرم ضد آفتابی که SPF آن 30 یا بیشتر باشداستفاده کنید. وقتی در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار دارید حتماّ از یک کلاه لبه دار استفاده کنید. هنگامی که در فضای باز ورزش می کنید بهتر است موهایتان را ببافید و ببندید تا حداقل اشعه خورشید را به خود بگیرد. در شب موهایتان را با یک روسری ابریشمی بپوشانید تا رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.
4- گرمای شدید

تابستان هدف اینست که پیازهای موی شما خوب تغذیه شود، بنابراین بهتر است موهایتان را قبل از شستشو با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام ماساژ دهید.
5- از مواد شیمیایی غلیظ و ناملایم دوری کنید
اگر می خواهید در فصل تابستان موهایتان سبک و روشن باشد از محصولاتی که محتوی " پروکسید " می باشند اجتناب کنید. بهتر است از رنگ های طبیعی استفاده کنید مواد شیمیایی ناملایم و گرم همیشه به موهایتان صدمه می زند. اگر می خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید حتماّ قبل از شستشو به آن نرم کننده و هنگام خشک کردن حالت دهنده بزنید.حداقل هفته ای یک بار موهایتان را عمیقاّ ورز و ماساژ بدهید منبع:سیمرغ

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : پوست و موهای زیبا داشته باشید, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 385 تاريخ : جمعه 9 تير 1391 ساعت: 16:27

طرز تهیه کرم زیبایی

موم عسل: 1 قسمت ،آب مقطر: 2 قسمت
موم سفيد: 2 قسمت ، گلاب: 2 قسمت
لانولين: 2 قسمت ، روغن بادام شيرين : 4 قسمت ،کپسول ويتامين A و E از هر کدام 5 کپسول
موم عسل و موم سفيد و لانولين را در روي بخار آب قرار داده و خوب مخلوط کنيد تا رقيق شود و بعد روغن بادام شيرين را به آن اضافه کرده و بعد مايع را از روي حرارت برداشته و به آن آب مقطر و گلاب اضافه کرده و خوب مخلوط کنيد و به مدت 5 دقيقه دوباره روي بخار آب قرار داده و سپس بگذاريد تا سرد شود و بعد از سرد شدن ويتامين ها را به آن اضافه کنيد تا کرم آماده استفاده شود.

طرز تهيه کرم زيبايي 2:

پياز: 2 عدد، گلاب: 1 استکان

روغن: 100 گرم

شير:1 فنجان ، عسل : 1 قاشق

سه عدد پياز را رنده کرده و کاملا نرم کنيد و در حرارت بسيا رکم با يک روغن (بهتر است روغن کنجد باشد) بپزيد، در موقع پختن آن را به طور دايم به هم بزنيد و يک قاشق عسل و يک استکان گلاب و يک فنجان شير به آن بيافزاييد، وقتي تمام اجزاي ذکر شده به خوبي مخلوط شدند، مي توان آنرا بر روي نقاط پرجوش پوست ، بر روي بثورات جلدي، بر روي لکه هاي نارنجي رنگ پوست مانند کرم بماليد.

تذکر:

براي نگهداري در مدت زمان بيشتر بهتر است از شير در آن استفاده نکنيد.

در تهيه کرم هاي زيبايي از نشاسته پخته و گليسرين نيز مي توانيد استفاده کنيد.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : طرز تهیه کرم زیبایی, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 376 تاريخ : جمعه 9 تير 1391 ساعت: 16:23

برای تهیه کرم دور چشم باید چه کرد ؟

پوست اطراف چشم یکی از حساس ترین قسمت های بدن است و معمولا روی تمام محصولات و کرم های مختلف نوشته شده که زیر چشم استفاده نشود، اما برای خرید کرم دور چشم باید چه کرد؟ حتما باید دقت ویژه ای داشت تا مبادا به پوست این قسمت آسیبی برسد.http://up.funmehr.com/images/4s5llfmulm82x648zva4.jpg

فان مهر : در داروخانه ها انواع مختلفی از این نوع کرم ها وجود دارند که به راحتی شما را سرگردان می کنند تا نتوانید کرم مناسب را شناسایی کنید، اما اگر نکات خاصی را بدانید و روش های تشخیص یک کرم خوب را یاد بگیرید، به راحتی می توانید بهترین کرم را انتخاب کنید.

می خواهید چه زمانی از آن استفاده کنید؟

با خود فکر کنید که قرار است چه زمان هایی از کرم خود استفاده کنید، مثلا می خواهید در طول روز کرم بزنید، یا تنها شب ها از کرم دور چشم تان استفاده کنید، یا این که به دنبال کرم های مختلفی برای هر دوی این حالت ها هستید. به عنوان مثال بعضی از افراد کرم ضدچروک روشن کننده ای می خواهند که زیر آرایش از آن استفاده کنند. اگر شما همچین کرمی می خواهید، حتما باید در آن فیلترهای محافظت کننده در برابر اشعه ماورای بنفش یا SPF وجود داشته باشد. البته اگر هم درون کرم شما موادی چون دی اکسید تیتانیوم یا زینک اکسید وجود داشته باشد، می تواند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کند.

چگونه کرم را استفاده کنید؟

اما استفاده از کرم دور چشم نیز تکنیک های خاصی دارد. شما باید اول از گوشه داخلی چشم های تان شروع کنید و سپس به سمت بیرون حرکت کنید، یا این که از گوشه بیرونی چشم ها شروع کنید و به سمت داخل بیایید تا به بینی برسید، اما آیا باید روی پلک های تان نیز کرم بزنید؟

نه لازم نیست، البته اگر اصرار دارید ضرری ندارد، اما بهتر است فقط شب ها بزنید. چون وقتی روی پلک ها کرم می زنید، در طول روز کرم با مواد آرایشی مخلوط می شود و ممکن است وارد چشم شود و مشکلاتی را به وجود آورد.

توجه داشته باشید که هیچگاه قیمت بالا، نشانه کیفیت خوب یک محصول نیست. گاهی مارک های تجاری تنها به دلیل نامی که دارند از شما پول زیادی می گیرند

کرم گران نخرید

پیشنهاد می کنیم خیلی به دنبال کرم های دور چشم گرا نقیمت نباشید، به همین دلیل اول از همه، انتخاب های تان را محدود کنید و بعد در بین آن ها ارزان ترینش را بخرید و اگر دیدید بعد از چند هفته فایده چندانی نداشت، یکی دیگر بخرید. با این روش شما پول زیادی را صرف خرید محصول اول نکرده اید و به همین دلیل می توانید به راحتی کرمی دیگر بخرید.

توجه داشته باشید که هیچگاه قیمت بالا، نشانه کیفیت خوب یک محصول نیست. گاهی مارک های تجاری تنها به دلیل نامی که دارند از شما پول زیادی می گیرند. انجمن متخصصان پوست کانادا در گزارش خود گفته است که حتی محصولات ارزان قیمت هم می توانند کیفیت خوبی داشته باشند.

چه کرم هایی را نخرید

پوست زیر چشم بسیار حساس است، به همین دلیل به راحتی تحریک شده و می تواند دچار التهاب شود. پس توجه کنید حتما کرمی بخرید که هیچ گونه مواد عطری در آن وجود نداشته باشد و PH درون آن نیز نزدیک به PH پوست باشد.

علاوه بر این ها، وجود هرگونه الکل و منتول نیز می تواند باعث التهاب پوست شما شود.

علاوه بر این بهتر است از خرید کرم هایی که بسته بندی شیشه ای دارند صرف نظر کنید و به دنبال کرم هایی باشید که در تیوب هستند.

به این دلیل که بیشتر شیشه ها در گشادی دارند و این سبب می شود که کرم بیشتر در معرض هوا و نور قرار گیرد و همین موجب کم شدن کیفیت کرم و رشد بیشتر باکتری ها می شود.

کدام کرم ضد چروک را اول شروع کنید؟

وقتی می خواهید استفاده از کرم های ضدچروک را آغاز کنید بهتر است هم از کرم دور چشم، هم کرم ضد چروک صورت استفاده کنید.

گاهی شنیده می شود که می گویند کرم زیر چشم از همه مهم تر است، ولی این اصلا صحیح نیست. کرم دور چشم هم از نظر ترکیبات مثل کرم ضد چروک صورت است و فقط به دلیل نازکی و حساسی پوست دور چشم غلظت آن کمتر است.

البته باید یادآوری کنیم که معمولا نمود چروک ها زیر چشم زودتر اتفاق می افتد.

کرم های بوتاکس فایده ای ندارند

کرم های شب بوتاکس از حدود ۲ تا ۳ سال پیش وارد بازار شده اند و سازندگان آن ادعا دارند که به جای تزریق بوتاکس به خصوص برای دور چشم، از این کرم ها استفاده کنید.

کرم های شب بوتاکس به هیچ وجه علمی نیستند و صرفا تبلیغاتی هستنداستدلال آن ها این است که این کرم ها در عضله نفوذ و آن را فلج می کند، اما باید بگویم که تمام مستندات علمی، این کرم ها را رد می کنند و هیچ مدرکی مبنی بر این که بتوان کرم موثری از بوتاکس داشت، وجود ندارد و اصلا نمی توان چنین کرمی ساخت، اما چون به مدت خیلی کمی در زمان مصرف، عضله را منقبض و بی حس می کند فرد گمان می برد که تاثیر دارد و کمی چروک هایش کم شده، در صورتی که بعد از دو ساعت همه چیز مثل اول می شود و چروک ها برمی گردند.

سیاهی زیر چشم هیچ ربطی به بی خوابی ندارد

بسیاری از مردم فکر می کنند، علت سیاهی زیر چشم می تواند تماشای زیاد تلویزیون تا دیروقت یا چند شب نخوابیدن یا زیاد با کامپیوتر کار کردن یا… باشد. در واقع خیلی از مردم فکر می کنند اگر زیر چشم هایش سیاه است، به دلیل طرز زندگی آن هاست، اما باید بدانید این باور اصلا درست نیست، شما هیچ تقصیری در سیاهی زیر چشم های تان ندارید. این سیاهی به دلیل کم خوابی یا استرس یا کار زیاد یا… به وجود نیامده است. دلیل سیاهی زیر چشم ها، چیزی شبیه کبود شدن دست یا پاست و در واقع به دلیل رگ های خونی بسیار ریزی است که زیر پوست ظریف این قسمت قرار دارد.

البته این مطلب بیشتر در سیاهی دائمی و همیشگی زیر چشم صادق است، نه گهگاهی.

سیاهی ها با کرم برطرف نمی شود

بعضی از پزشکان هم اعتقاد دارند سیاهی دور چشم مشکلی است که بیماری محسوب نمی شود و یک صفت ارثی غالب است و اگر یکی از والدین به این مشکل دچار باشند، معمولا نصف فرزندان آن خانواده نیز به این مشکل دچار می شوند. البته در برخی از مواقع نیز والدین دچار سیاهی دور چشم نیستند، اما فرزندان آن ها دچار این مشکل هستند و به دلیل ارثی بودن این مشکل، درمانی دائم برای آن وجود ندارد. البته مصرف برخی کرم ها، برای رفع تیرگی دور چشم تا حدی مفید است، اما به طور کامل این مشکل را برطرف نمی کند.

توصیه می شود افراد از عینک آفتابی برای محافظت از چشم و پوست اطراف چشم و پلک ها استفاده کنند و استفاده از مرطوب کننده را هم فراموش نکنند
درمان دائمی سیاهی دور چشم چیست؟

تیرگی دور چشم درجاتی دارد و باید گفت افرادی که پوستی تیره دارند، معمولا تیرگی دور چشم آن ها بیشتر است، اما سیاهی دور چشم افرادی که پوست روشنی دارند، کمتر است.

اما به هر صورت از آن مشکلاتی است که می تواند حسابی آزاردهنده شود و همه کسانی که این مشکل را دارند، همیشه به دنبال راه حل هایی برای از بین بردن این مشکل هستند. برای از بین بردن این مشکل راه حل های مختلفی وجود دارد.

یکی راه حل اساسی، جراحی زیبایی این قسمت است. البته با لیزر هم می توان این سیاهی ها را کمتر کرد. لیزر با تحریک تولید کلاژن، پوست را جوان می کند و سیاهی ها را از بین می برد. البته این روش هزینه نسبتا بالایی دارد و می تواند خطرهایی هم داشته باشد.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : برای تهیه کرم دور چشم باید چه کرد ؟, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 395 تاريخ : جمعه 9 تير 1391 ساعت: 16:17

کاربرد میوه برای آرایش پوست
این عمل را باید بعد از نازک کردن پوست و پس از اینکه پوست صورت را از مواد آلوده و چربی ها و سلول های مرده عاری نمودیم و همچنین در صورت امکان پس از انجام بخور، انجام داده و برای اینکه میوه به خوبی جذب پوست شود بهتر است از ورقه های نازک میوه یا از میوه رنده شده استفاده نموده که در این صورت مواد درون میوه راحت تر و سریعتر جذب پوست می شوند....
کاربرد میوه برای آرایش پوست

بهتر است برای اینکار میوه را همراه پوستش که خواص دیگری نیز درون آن وجود دارد ، استفاده نماییم و اگر میوه هسته دار یا دانه دار باشد، از هسته ها و دانه های آن استفاده نکنیم و آنها را از میوه جدا نموده و سپس ورقه های نازک یا رنده شده میوه را روی پوست صورت قرار داده ، این کار را باید بر روی تمام قسمت های پوست صورت و به طور هماهنگ و یکدست انجام دهیم و بهتر است در این زمان آسوده و فارغ از هر کاری با اعصابی راحت دراز بکشیم و استراحت نماییم.
زیرا اعصاب راحت و آسوده باعث درست عمل نمودن همه اعضای بدن و در اینجا تغذیه بهتر و سریع تر پوست از مواد مغذی که بر روی آن قرار داده ایم می شو د و پس از گذشت مدت زمان لازم (کمتر از یک ساعت)بهتر است مواد را از روی صورتمان پاک نموده و صورت را با آب نیمه گرم فقط در حدی که مواد از روی صورتمان پاک شوند ، بشوییم

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : کاربرد میوه برای آرایش پوست, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 395 تاريخ : پنجشنبه 8 تير 1391 ساعت: 10:02

آشنايي با ويتامين ها و نقش آنها در حفظ سلامت موها
داشتن موهاي پر و ابريشمي آرزوي هر انساني است . بدن براي داشتن اين خصلت به تغذيه کاملي از ويتامينها، مواد معدني و ساير مواد ضروري احتياج دارد . پژوهش ها ثابت کرده که مهمترين عامل ريزش مو، مي تواند رژيم غذايي نا متعادل باشد.رژيم غذايي بايد حاوي انواع مواد غذايي باشد.براي کاهش ريزش مو، غذايي با پروتئين و آهن کافي ، لازم است . همچنين مصرف ميوه ها، سبزي هاي تازه، سالادها و…لازم است.
vitamin
به طور کلي اگر کمبود يک ماده مغذي باعث ريزش مو شود، با دريافت مقدار کافي و لازم آن ماده مي توان مشکل را برطرف کرد. اما فراموش نکنيد که در هر روز حدود ۱۰۰ عدد تار مو مي ريزد و موي ديگري جاي آنها در مي آيد بنابراين ريزش مو پس از بلوغ اگر کمتر از صد تار در روز باشد،مي توان آن را طبيعي محسوب کرد و جاي نگراني نيست.

در زير نام تعدادي از مکمل ها و مقدار مصرف آنها را براي شما آورده ايم.
۱- ويتامين A:
اين ويتامين آنتي اکسيداني است که به توليد چربي سالم در پوست سر کمک مي کند. منابع غذايي حاوي ويتامين A شامل روغن کبد ماهي، گوشت، شير، پنير، تخم مرغ، اسفناج، کلم بروکلي، کلم پيچ، هويج و هلو به مقدار روزانه ۵۰۰۰ واحد بين الملي است.
لازم به ذکر است که مصرف بيش از ۲۵ هزار واحد بين المللي در روز از اين ويتامين مسموميت ايجاد کرده و مي تواند موجب ريزش مو و يا ساير مشکلات جدي براي سلامتي شود.
البته دريافت دوز بالاي ويتامين A (صد هزار واحد بين المللي در روز ) براي يک مدت طولاني، باعث ريزش مو مي شود ، ولي قطع دريافت آن مشکل را حل مي کند.
۲- ويتامين C:
اين ويتامين آنتي اکسيداني است که به حفظ سلامت پوست و موها کمک مي کند.
ميوه هاي خانواده مرکبات، توت فرنگي ها، کيوي، آناناس، گوجه فرنگي، فلفل سبز، سيب زميني و سبزيجات داراي برگ سبز تيره منابع سرشار از ويتامين C هستند. مقدار مورد نياز اين ويتامين روزانه ۶۰ ميلي گرم است.
۳- ويتامين E:
اين ويتامين آنتي اکسيداني است که گردش خون در پوست سر را تقويت مي کند. منابع غذايي حاوي اين ويتامين شامل روغن سبزيحات منجمد شده، روغن پوست گندم، دانه هاي سويا، دانه هاي خام و دانه هاي روغني، حبوبات خشک و سبزيجات برگ پهن هستند. مقدار مورد نياز اين ويتامين روزانه ۴۰۰ واحد بين المللي است. مصرف زياد اين ويتامين مي تواند موجب بالا رفتن فشار خون شده و تشکيل لخته هاي خوني را کاهش دهد. افرادي که داروي فشار خون يا ضد انعقاد مصرف مي کنند بايد قبل از مصرف مکمل هاي ويتامين E با پزشک معالج خود مشورت کنند.
* ويتامين هاي گروه B :
اين گروه ويتامين ها نقش مهمي در حفظ سلامتي و رشد مو دارند. مواد غذايي غني از ويتامين هاي گروه B شامل: حبوبات ( مثل لوبيا و نخود )، هويج ، گل کلم ، سويا، مخمر خوراکي، سبوس غلات، آجيل و تخم مرغ است.
براي تأثير بيشتر، غير از منابع غذايي ويتامين هاي گروه B از مکمل هاي آنها (مثل شربت B- کمپلکس ) نيز استفاده کنيد.
۴- بيوتين:
در حفظ سلامتي پوست و مو تأثير بسياري دارد و حتي مي تواند از ريزش مو در آقايان جلوگيري کند. موادغذايي غني از بيوتين را به مقدار زياد مصرف کنيد يا مکمل خوراکي آن را بخوريد.
در حفظ سلامتي پوست و مو تأثير بسياري دارد و حتي مي تواند از ريزش مو در آقايان جلوگيري کند. موادغذايي غني از بيوتين را به مقدار زياد مصرف کنيد يا مکمل خوراکي آن را بخوريد.
منابع غذايي بيوتين شامل:
مخمر، برنج قهوه اي، نخودسبز، عدس، جو، سويا، دانه آفتابگردان و گردو است
اين ويتامين توليد کراتين را افزايش داده و از ريزش مو جلوگيري مي کند. مخمر آب جو، تمام انواع غلات، زرده تخم مرغ، جگر، برنج و شير مهمترين منبع حاوي اين ماده هستند.
مقدار مورد نياز بيوتين روزانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ ميکروگرم است. مي توان سه بار در روز و هر بار ۵۰ ميلي گرم مصرف کرد .
۶- نياسين ويتامين B3):()
اين ويتامين گردش خون در پوست سر را تقويت مي کند. منابع سرشار از اين ويتامين مخمر آب جو، پوست گندم، ماهي، مرغ، بوقلمون و گوشت هستند. مقدار مورد نياز نياسين در روز ۱۵ ميلي گرم است. لازم به ذکر است که مصرف بيش از ۲۵ ميلي گرم در روز از اين ويتامين خطرات جدي براي سلامت بدن در پي دارد.
۶- اينوسيتول:
اين ماده معدني باعث سالم ماندن فوليکول هاي مو در سطح سلولي مي شود. اين ماده بيشتر در تمام انواع غلات، مخمر آب جو، جگر و مرکبات يافت مي شود.
۷- اسيد پانتوتنيک (ويتامين B5):
اين ويتامين مانع از سفيدي و ريزش موها مي شود. دانه هاي تمام غلات، مخمر آب جو، گوشت و زرده تخم مرغ منابع غني از ويتامين B5 هستند. مقدار مصرف روزانه اين ويتامين ۴ تا ۷ ميلي گرم است.
۸- ويتامين B6:
اين ويتامين مانع از ريزش مو شده و ملانين را که رنگدانه هاي تامين کننده رنگ مو هستند تقويت مي کند.
منابع اصلي غذايي حاوي اين ويتامين شامل مخمر آب جو، جگر، دانه هاي تمام انواع غلات، سبزيجات، گوشت و زرده تخم مرغ هستند. مقدار مورد نياز اين ويتامين روزانه ۶/۱ ميلي گرم است. مصرف مقدار زياد اين ويتامين باعث بي حسي و کرخ شدن دست ها و پاها مي شود.
۹- ويتامين B12:
اين ويتامين مانع از ريزش مو مي شود.
مهمترين منابع غذايي حاوي ويتامين فوق مرغ، ماهي، تخم مرغ و شير است و مصرف روزانه ۲ ميلي گرم آن توصيه مي شود.
۱۰ – اينوزيتول
براي رشد مو ضروري است.
مقدار مصرف : دو بار در روز و هر بار ۱۰۰ ميلي گرم.
۱۱- اسيدهاي چرب ضروري :
اسيدهاي چرب ضروري ( روغن بذرکتان، روغن ماهي و روغن گل پامچال منابع خوبي هستند) حالت مو را خوب مي کنند و از خشکي و شکنندگي آن جلوگيري مي کنند.
مقدار مصرف : ۵۰۰ ميلي گرم در روز
* توجه : اين مکمل را به کودکان ندهيد.
روي
با تقويت ايمني بدن، رشد موها را تحريک مي کند.
مقدار مصرف : ۵۰ تا ۱۰۰ ميلي گرم در روز . بيشتر از اين مقدار مصرف نکنيد.
۱۲- ويتامين H :
ضد عفونت جلدي پوست است. کمبود اين ويتامين باعث پيدايش لکه هاي قرمز رنگ و گاه خاکستري در روي پوست مي گردد. منابع حياتي ويتامين H زرده تخم مرغ، مخمر آبجو، پوست برنج، مغزها مي باشد.
ساير مواد مغذي
کوآنزيم Q10 :
کوآنزيم Q10 گردش جريان خون را در سر بهبود مي بخشد. مقدار اکسيژن بافت ها را افزايش مي دهد. همچنين براي حفظ سلامتي قلب بسيار مهم است. ۶۰ ميلي گرم در روز مصرف کنيد.
L- سيتئين و L- متيونين :
دو اسيدامينه اي که حالت، کيفيت و رشد موها را بهبود مي بخشند و از ريزش مو جلوگيري مي کنند.
مقدار مصرف : ۵۰۰ ميلي گرم دو بار در روز و با معده خالي .
نقش آنتي اکسيدان ها در حفظ و نگهداري مو :
آنتي اکسيدان ها موادي هستند که با راديکال هاي آزادي که فرآيند پير شدن را جلو مي اندازد و يا ريسک ابتلا به بيماري ها را بالا مي برد، مبارزه مي کنند. راديکال هايي که آنتي اکسيدان ها با آنها مبارزه مي کنند از کجا مي آيند؟
بسياري از آنها در محيط اطراف ما يافت مي شوند که به وسيله آلودگي هوا، خورشيد و يا دود سيگار توليد مي شود.
مادامي که موهاي شما هر روز در محيط اطراف در معرض اينها هستند، مراقبت از آنها در مقابل اين مواد بسيار مهم است. اولين راه براي دفاع از موها در مقابل اين موارد، آنتي اکسيدان هايي نظير ويتامين آ ، سي و اي است.
هنگامي که شما در رژيم غذايي خود از موادي مانند سبزيجات، ميوه ها ، لبنيات و خشکباراستفاده مي کنيد، مطمئن باشيد به بهترين نحو مقدار مناسبي ازآنچه موهايتان نياز دارد به دست آوره ايد.
مبارزه آنتي اکسيدان ها با راديکال هاي آزاد، رشته اي از موهاي سالم و خوش حالت را خواهد ساخت و محرک چرخه بهتر پوست سرخواهد بود. براي به دست آوردن نتيجه بهتر، مطمئن شويد که روزانه ۵۰۰۰IU ويتامين آ، ۶۰ ميلي گرم ويتامين سي و بيش از ۴۰۰IU ويتامين اي مصرف ميکنيد.
به طور كلي مصرف ويتامينها نه تنها براي رشد مو بلكه براي سلامتي و تندرستي رانسان هم مفيد وموثر است.

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : آشنايي با ويتامين ها و نقش آنها در حفظ سلامت موها, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 400 تاريخ : پنجشنبه 8 تير 1391 ساعت: 9:56

آرايش چشمهاي مختلف
آرايش چشمهاي گود: در اين نوع چشم تكيه دراستفاده ازرنگهاي كمرنگ ميباشد. زيرا باعث ايجاد جلوه بيشتر چشمها ميگردد. براي آرايش اين نوع چشم ميبايست سايه را از گوشه هاي داخلي چشم تا كمي خارج از گوشه هاي خارجي آن به كار گرفت و مقدار كمي از يك سايه تيره تر نيز به چينهاي اطراف چشمها زده و آنها را يكدست نمود.

تصاویر جذاب آرایش چشم - Eyes with Make up آرايش چشمهاي با فاصله :
در اين نوع چشم ميباست از سايه در گوشه هاي داخلي و تا وسط پلك جهت نزديكتر نمودن چشمها به هم استفاده نمود .از يك سايه كمرنگ تر در قسمت ميانه پلك به سمت خارج آن استفاده نمود و در قسمت وسط پلك آنرا بخوبي يكدست نماييد.
آرايش چشمهاي نزديك به هم:
براي دورتر نشان دادن چشمها ميتوان از يك نقطه كوچك از كرم كانسيلر نامرئي در گوشه داخلي هر دو چشم
استفاده كرد . از يك خط چشم كمرنگ و نازك در لبه بالايي پلكها و نزديك مژه ها كه به سمت خارج ضخيم ميگردند , بايد استفاده نمود. براي گوشه داخلي چشم تا ميانه پلك از يك سايه كمرنگ استفاده نمود و مقدار كمي از نوع تيره تر را در قسمت مياني و به سمت خارج پلك به كار برده و به خوبي در بخش مياني آنها را يكدست نماييد .
روشهاي آرايش چشم:
استفاده از سايه هاي مات و تيره موجب كم جلوه شدن چشمها ميگردد و اين رماني تشديد ميگردد كه رنگ صورت سفيد يا روشن باشد .اگر ميخواهيد كه چشمهايي درشت و زيبا داشته باشيد سعي كنيد كه در آرايشتان از سايه هاي كمرنگ استفاده نماييد . استفاده از سايه بعد از خط چشم موجب ايجاد يك حالت خواب آلودگي و كم نما شدن چشمها ميگردد . از خط چشم در آخر كارتان براي ايجاد بهترين حالت استفاده نماييد. با استفاده ازيك ريمل مناسب سعي نماييد كه مژه ها را پرپشت و فردار نماييد . براي اين كار ميتوانيد از انواع ريملهاي پرپشت و بلند كننده مژه استفاده نماييد . هيچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلكهاي پاييني استفاده نكنيد , اين كار موجب كوچكتر به نظر آمدن چشمها ميگردد .
راه حل براي چشمان پف كرده:
يك قاشق غذاخوري را زير اب سرد گرفته و آنرا براي 60 ثانيه روي پف كردگي چشم قرار دهيد. كرمهاي روي پوف كرده گي استفاده كنيد كه داراي نشاسته و روغن جگر كوسه باشند متخصصين پوست سالهاست بر اين عقيده هستند كه اين مواد ورم پوست يا قسمت چشم را از بين ميبرد.
راه ديگر حلقه حلقه كردن خيار و روي چشمها بصورت كمپرس گذاشتن است. چاي سياه كيسه اي را در آب سرد خيس نموده و برا 10 دقيقه روي چشمها بگذاريد و به آرامي از سمت داخل به بيرون چشمها فشار ارامي بدهيد.از خوردن هر چيزي كه داراي نمك باشد خوداري كنيد چرا كه باعث نگهداري مايعات اضافي جمع شده در ناحيه چشمها خواهد شد. در موقع خواب سر را بالا تر از بدن نگهداريد كه باعث اضافه جمع شدن بيشتر مايعات زير چشم نشود.
آرايش چشمهاي با عينك:
اگر قاب عينك شما تيره باشد نيازي به استفاده از رنگها در سايه چشم نميباشد ,فقط كافي است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا نماييد . اگر از انواع قهوه اي ريمل استفاده مينماييد ,سعي كنيد به جاي آن از انوع مشكي و بصورت نازك در آرايشتان استفاده نماييد.از ريملهاي چند كاره جهت استفاده در پايين مژه ها و فر دادن و صاف كردن آنها استفاده نموده و به سمت بالا آنها را حالت دهيد. اگر از عينكهاي كائوچويي و دسته شاخي استفاده ميكنيد بايد وقت بيشتري براي آرايش ابروهايتان صرف نماييد.توجه داشته باشيد هدف از آرايش شما نمايش بهتر صورتتان است نه عينكتان , پس در انتخاب رنگها دقت نماييد.
كلكهاي ريمل
1- براي بيشتر نشان دادن مژه ها چند عدد تك مژه مصنوعي به مژه هاي بالائي قبل از زدن ريمل اضافه كنيد. بهترين راه اضافه كردن اين مژه ها اين است كه انها را با موچين برداشته? از طرف پهن ان بگيريد? و در همان حالت چسب يا ژل مخصوص چسباندن را به مژه بزنيد و چه تك مژه يا مژه كامل انرا از بيرون جشم ميگذاريم.

2- قبل از گذاشتن مژه كامل و چسب زدن انرا با چشم اندازه بگيريد. اگر بلند بود از صمت داخلي به اندازه كافي قيچي كنيد. بعد از گذاشتن مژه براي 10 ثانيه صبر كنيد تا خشك شود. ريملهاي ضد اب بيشتر حالت خشكي به مژه ها ميدهند.
منبع راسخون

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : آرايش چشمهاي مختلف, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 376 تاريخ : سه شنبه 6 تير 1391 ساعت: 20:36

گیاه جوان کننده پوست

اگر می خواهید پوست جوان و شاداب داشته باشید ،توصیه می کنیم از این گیاه بر روی پوست خود استفاده کنید و تاثیرات آن را مشاهده کنید . آلوئه ورا با تحریك سلول‌های فیبروبلاست پوستی موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

دكتر آمنه عامری با اشاره به این كه در حال حاضر عصاره گیاه آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت جوان كنندگی، التیام بخشی و نرم‌كنندگی در فرآورده‌های آرایشی بهداشتی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این گیاه دارای اثرات مرطوب‌كنندگی و ضد پیری است كه موكو پلی ساكاریدهای موجود در آن به حفظ رطوبت پوست كمك می‌كنند.

آلوئه ورا با تحریك فیبروبلاست‌ها موجب سنتز الیاف كلاژن و الاستین می‌شود كه این الیاف سبب می‌شود پوست خاصیت الاستیك (ارتجاعی) داشته و كمتر چروك بخورد. همچنین وجود اسیدهای آمینه در این گیاه سلول‌های سخت را نرم می‌كند و عنصر روی موجود در آن به عنوان یك ماده قابض برای سخت كردن منافذ موجود در پوست عمل می‌كند. اثر مرطوب‌كننده گیاه در درمان خشكی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث كاهش خشكی و قرمزی پوست می‌شود.

دكتر عامری در خصوص عوارض جانبی كه با مصرف موضعی آلوئه ورا ممكن است ایجاد شود، گفت: این عوارض ممكن است به صورت قرمزی، سوزش، گزگز و درماتیت در افراد حساس بروز كند كه این واكنش‌های آلرژیك ناشی از آنتراكینون‌ها نظیر آلویین و باربالویین می‌باشد كه بهتر است ابتدا روی یك منطقه كوچك از پوست امتحان شود تا شخص مطمئن شود به آن حساسیت ندارد.
منبع : jamejamonline.ir

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : گیاه جوان کننده پوست, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 477 تاريخ : سه شنبه 6 تير 1391 ساعت: 20:28

موهای زیبا با تغذیه مناسب

تغذیه مو
اگر شما موهایی خشک و سست و شکننده دارید و داشتن این موها شما را آزار می دهد پس از این رژیم غذایی مخصوص استفاده کنید. اگر شما تغذیه مناسبی نداشته باشید هیچ شامپوی تقویت کننده و احیا کننده ای در دنیا وجود ندارد که بتواند به شما موهایی سالم و زیبا بدهد.

موهای شما هم مانند بدنتان احتیاج به یک رژیم غذایی متعادل و بالانس شده و مغذی دارد تا سالم بماند. به همین دلیل رژیم غذایی ما شامل مجموعه ای از میوه ها و سبزیجات بخاطر ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها ، غلات بخاطر مواد معدنی ، دانه ها و خشکبار بخاطر مواد معدنی و ویتامین ها و پروتئین کم چربی به خاطر آهن می‌باشد.
یک صبحانه مقوی غلات به بدن شما کمک خواهد کرد تا همه مواد خوبی را که نیاز دارید بدست آورید.
آب نه تنها به بدن آبرسانی می کند، بلکه باعث می شود موهایتان براق و ابریشمی شود.
این رژیم غذایی روزانه ۸-۱۰ لیوان آب و یا آب میوه داردکه تا حداکثر میزان آبرسانی به بدن را انجام دهد.
فیبر موجود در میوه ها، سبزیجات ، غلات و حبوبات برای سلامت بدن و موهای شما مفید است. این مواد غذایی مقدار زیادی فیبر در خود دارد که در هر وعده غذایی به بدن شما می‌رساند.
محصولات سویا حاوی فیتواستروژن‌ها ، استروژن های گیاهی، می باشند که به سلامتی شما نیز کمک می‌کند.
این رژیم غذایی دارای یک نوع شیر جانشین می باشد که از آرد سویا و آب درست شده و به عنوان نوشیدنی استفاده می‌شود و دانه‌های سویا به عنوان یک وعده غذایی مختصر و کوچک در نظر گرفته می‌شود.
این رژیم غذایی تقویت کننده و افزایش دهنده موی سر را امتحان کنید:
صبحانه:
- انتخاب اول: غلات به همراه سرشیر و شاه توت و آب پرتغال
- انتخاب دوم : غلات به همراه شیرسویای کم چرب و توت فرنگی و آب گریپ فروت
- انتخاب سوم: سبوس غلات با سرشیر و مخلوط توتها و آب پرتغال
ناهار:
- انتخاب اول : ساندویچ بوقلمون با نان و کاهو و گوجه فرنگی، سالاد به همراه فلفل سبز و قرمز و گوجه فرنگی، شیر سویا
- انتخاب دوم : سوپ نخود، نان گندم سیاه، کلم بروکلی و هویج ، شلیل و سرشیر.
- انتخاب سوم : پیتزای سبزیجات، سالاد ، کلم بروکلی، فلفل های سبز و قرمز و ماهی تن، کیوی، سرشیر.
شام:
- انتخاب اول: سیب زمینی شیرین له شده، لوبیای سبز بخار پز شده، مخلوط توتها به همراه عسل یا شیره درخت افرا، شیر سویای کم چربی.
- انتخاب دوم : برنج قهوه ای، مخلوط پرتغال و گریپ فروت ، شیر سویای کم چربی.
- انتخاب سوم: کلم دکمه ای، سالاد با چاشنی مرکبات، سیب زمینی پخته شده باخامه کم چرب ترش. نان کره‌ای ترد، شیر سویای کم چرب، گوشت بدون استخوان گردن گوسفند.
خوراک مختصر: این غذا سطح انرژی شما را هنگامیکه موهای شما نیاز به مواد غذایی و کسب انرژی دارند بالا می‌برد. حتما روزانه در یک وعده غذائی مختصر خود از خشکبار و در وعده دیگر از سویا استفاده کنید.

منبع راسخون

آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست...
ما را در سایت آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : موهای زیبا با تغذیه مناسب, نویسنده : محمد hallywood بازدید : 340 تاريخ : سه شنبه 6 تير 1391 ساعت: 20:16